Tři rádcové

  • 4.12.2015
  • admin

Nejen králové a princezny měli své rádce, kteří jim vždy dobře poradili. Říká se více hlav, více rozumu.

Každý z nás může mít rádce, kteří nám pomohou nalézt další možnosti řešení, nové cesty, originální nápady. Kteří prostě poradí tam, kde by bylo více hlav potřeba.

Ve výsledkově orientovaném koučování existuje metoda Tří rádců. Kouč jí může použít, když klient chce měnit, ale neví jak nebo má více řešení a potřebuje se rozhodnout.

Kouč pak pomůže klientovi spojit se s jeho nevědomou myslí. Za klientem vstoupí tři osoby, které si klient zvolí. Kdo? Prostě kdokoliv, kdo klienta intuitivně mezi prvními napadne. Logika zde nemá místo, fantazii se meze nekladou. Od žijících či zemřelých osob a osobností – našich vzorů, učitelů, rodičů, příbuzných, přátel, přes románové či akční hrdiny až po pohádkové bytosti a zvířata.

Z vlastní zkušenosti, kdy jsem byla koučovaná touto metodou, nestačila jsem se divit, kdo všechno mě navštívil. Již mi radil Mozart, Dan Bárta, Audrey Hepburn, sova, František Gelner, Amélie z Montmartru, ale i mí učitelé, manžel, apod. A mohu vám prozradit – všichni dobře poradili.

A že mí klienti nezůstávají s originálním výběrem pozadu, podělím se s vámi o dva zážitky.

V jednom případě klientka řešila otázku jak zharmonizovat svou ženskou část. Najednou se jí objevily biblické postavy – Mojžíš, Ráchel a Panna Marie. Celé koučování prostoupila duchovnost, moudrost, dojemnost a velmi silná uvědomění klienty.

Ve druhém případě jiná klientka – projektová manažerka řešila pocit naprostého vyčerpání v podnikání. V tom do kanceláře o velikosti cca 10 m2 napochodovali kráva Milka, trpaslík Šmudla a Medvídek Pú. Přiznám se, obě nás to odzbrojilo. Následovala salva smíchu, než jsme mohly dál pokračovat. Bylo těsno, přesto veselo. Zrovna tato situace měla klientce ukázat, že se nemá brát tak vážně, hrát si a žít život s humorem a nadhledem.

A jaké zkušenosti z toho pro mne jako kouče plynou?

I když je metoda Tří rádců mým favoritem, použiji ji jen v případě, že ji intuitivně vnímám jako správnou pro klienta. A navíc – musím mít od klienta zpětnou vazbu, že takto chce postupovat.

Rady rádců mohou přijít ve formě obrazů, konání, zvuků. Kouč musí být plně vnímavý a soustředěný, aby všechny vjemy klienta přesně zachytil. Pro hlubší uvědomění klienta je velmi důležité přesné parafrázování jeho vjemů. Tak klient snáze hledá nové možnosti řešení.

Tato metoda je důkazem toho, že vše lze propojit se vším – vědu, umění, humor, spiritualitu a originalitu.